קטש חגג את הזכייה של מכבי "Rapyd" ת"א באליפות: "הגיע לנו, נלחמנו עבור זה". סורקין: "יש לנו פה משהו מיוחד". לונדברג: "ניצחון של כולם" (צילום: עודד קרני)
בשנה שעברה נמנעה ממכבי "
Rapyd" תל אביב האפשרות לזכות בדאבל מקומי בשל פרוץ מלחמת "עם כלביא", והעונה – אחרי לא מעט קשיים ומהמורות – היא שוב מצאה את עצמה בעמדה מצוינת להשלמת המשימה, אחרי שכבר זכתה בגביע המדינה ועלתה ליתרון 0:2 בגמר פלייאוף ליגת ווינר סל. דווקא אז היא הסתבכה בביתה, מקום שהיה עבורה מבצר לאורך רוב העונה, וראתה את הפועל "
IBI" תל אביב מצמקת את הסדרה – נקודה שבה נדמה היה שהמומנטום השתנה לרעתה. אך אמש (שלישי), קצרה הרבה יותר מיריבתה ומול קהל אדום עוין, שחקניה סחטו מעצמם כל טיפת אנרגיה שעוד נותרה בגופם כדי לסגור עניין מבלי להגיע למשחק חמישי ומכריע – ובתום מותחן אדיר ניצחו 79:83 בדרך להשגת המטרה: הנפת צלחת האליפות ה־58 בתולדות המועדון, ודאבל ראשון מאז עונת 2020/21.
"אני חושב שהגיע לנו", אמר המאמן עודד קטש במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק, "נלחמנו עבור זה, הגענו עם הלשון בחוץ. כולנו הרגשנו את זה, רצינו שזה יקרה, ובשני המשחקים האחרונים גם לא עשינו את זה בכדורסל הכי גדול – אבל עם לב, נשמה והרבה הקרבה. היינו עם רוטציה קצרה, שיחקנו נגד קבוצה טובה מאוד שהקשתה עלינו – ואני גאה בשחקנים, בצוות שלי, בכולם. באמת הגענו בכוחות האחרונים שלנו והצלחנו לעשות את זה, וזה אחד המרגשים והמתוקים ביותר. כל מיני דברים קרו וזה בטח לא היה קל, לא היינו מצליחים לעשות את זה אם לא היה לנו חדר הלבשה וצוות ואווירה בריאה ונכונה – מאמץ גדול של המועדון ושל ההנהלה. נלחמנו בשיניים ולא ויתרנו, קרדיט גדול לשחקנים – לא היינו יכולים לצלוח את האירוע הזה בלי חברות ובלי אנרגיות טובות".
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. "הגענו עם הלשון בחוץ ולא ויתרנו" (צילום: עודד קרני)
רומן סורקין, שבהפסד הביתי סיים ללא אף נקודה, התקשה מאוד גם הערב – אך ברגע האמת הפציע עם שלשת קלאצ' ענקית, כמעט כמו בניצחון החוץ הקודם שהעלה את הצהובים ל־0:2, ולאחריה גם דאנק מהדהד שחתם את ההתמודדות כמעט סופית. "זה לא גמר את המשחק אז עודד קצת צעק עליי להירגע, אבל זו הייתה שלשה חשובה", אמר הישראלי בחיוך, "הייתי גם חייב קצת לקבוצה, היו לי משחק וחצי מאוד־מאוד גרועים – מנטלית והכול – אבל זה עבר. אני חושב שיש לנו משהו מיוחד פה, בשנה הזאת ובשנים האחרונות, שאנחנו נהנים לשחק ביחד ומשחקים אחד בשביל השני – היה לנו סגל מאוד קצר ונתנו הכול, אני שמח שעשינו את זה. השלמנו את המשימה האחרונה שהייתה לנו, שיחקנו מאוד אגרסיבי ובאנו קשוחים – נתנו הכול על המגרש, ואנחנו גאים ושמחים".
איפה לונדברג, שנבחר ל־
MVP הגמר בזכות ממוצעים של 17.5 נקודות ו־4.0 אסיסטים בארבעת המשחקים, סיכם: "קודם כול קרדיט להפועל תל אביב, זו הייתה סדרה נהדרת מול קבוצה נהדרת – מן הסתם יש סיבה לזה שהם היו מקום ראשון באירופה תקופה ארוכה. אני גאה מאוד בקבוצה שלי, מאז שהגעתי לכאן רק ניסיתי לעזור. למרבה הצער לא הגענו לפלייאוף ביורוליג, אז מרגע שהעונה שם נגמרה עברנו להתמקד באליפות. שפכנו כל כך הרבה דמעות, דם וזיעה בשביל זה – עבודה קשה באמת משתלמת, אני ממש שמח. אני מאמין בעצמי, אני לא חושב שלמישהו יש ביטחון בי יותר ממני – אני סומך על עצמי ומנסה לעשות מהלכים מנצחים. עשינו את זה הערב וכולם עזרו, מהשחקן הראשון ועד האחרון – המאמן, צוות האימון – כולם תמכו זה בזה, זה ניצחון של כולם".
סורקין ולונדברג. "שפכנו כל כך הרבה דמעות, דם וזיעה בשביל זה" (צילום: עודד קרני)