מכבי Rapyd תל אביב הפועל IBI תל אביב הפועל מידטאון י-ם בני Penlink הרצליה הפועל נתנאל חולון הפועל גילת טלקום העמק
מכבי תפוזינה ראשון לציון הפועל אלטשולר שחם ב"ש/דימונה מכבי קבוצת כנען רמת גן עירוני לאטי קריית אתא עירוני חי מוטורס נס ציונה הפועל Rivulis גליל עליון אליצור נתניה מכבי אב־גד רעננה

"אנחנו מנסים לבנות תרבות, זה לוקח זמן"

24/06/2026
"אנחנו מנסים לבנות תרבות, זה לוקח זמן"
למרות האכזבה בהפועל "IBI" ת"א, איטודיס הבטיח: "נחזור חזקים יותר, האנשים החכמים הם אלה שלומדים מטעויות". גינת: "זה חלק מהדרך שלנו" (צילום: אלן שיבר)

אחרי עונת בכורה מוצלחת ביורוליג ועם סגל שחקנים שלא נראה דוגמתו בארץ הקודש, הפועל "IBI" תל אביב קיוותה לעשות היסטוריה נוספת עם זכייה באליפות ראשונה מאז 1969 – אבל ממש כמו בשני המקרים הקודמים שבהם הגיעה לגמר פלייאוף ליגת ווינר סל, היא שוב נכנעה למכבי "Rapyd" תל אביב אחרי שיצאה עם ידה על העליונה רק ממשחק אחד בסדרה. האדומים, שנקלעו לפיגור 2:0 מול היריבה העירונית, הראו הרבה אופי עם ניצחון חוץ שכפה משחק רביעי – אך אמש (שלישי), דווקא מול קהל ביתי תומך בהיכל מנורה מבטחים, הם הפסידו 83:79 ונותרו פעם נוספת בידיים ריקות.

"ברכות למכבי תל אביב על הזכייה בסדרה, אבל גם לקבוצה שלי – במיוחד לאלה שהיו איתנו מההתחלה ועד הסוף למרות כל הקשיים שעברנו", אמר מאמן האדומים דימיטריס איטודיס בסיום, "זו הייתה עונה תובענית לכולנו, המסע הזה היה טוב ולימד אותנו הרבה דברים – ביורוליג ובליגה הישראלית. אני רוצה להודות לאוהדים שלנו על שהמשיכו להאמין ומילאו את ההיכל, מבטיח שננסה לבנות את הקבוצה הכי טובה שאפשר בהתחשב בנסיבות – בתקווה שנהיה כולנו יחד ונתחרה על התארים של השנים הבאות".


איטודיס. "מבטיח שננסה לבנות את הקבוצה הכי טובה שאפשר" (צילום: עודד קרני) 

"המשחק הוכרע על פרטים קטנים", המשיך איטודיס לנתח במסיבת העיתונאים, "הצלחנו לשמור את מכבי תל אביב על כמות נמוכה של אסיסטים, אבל הם עשו הרבה מהלכים אישיים בצבע וזה עלה לנו בהמון נקודות. אני לא רוצה לסכם את העונה עכשיו, אבל יש לנו הרבה דברים חיוביים לקחת לצד סימני שאלה – האנשים החכמים הם אלה שלא חוזרים על אותן טעויות אלא לומדים מהן וממשיכים הלאה. הייתה לנו תקופה מאתגרת עם המון פצועים, זה לא הרגע הכי טוב עבורנו – אבל נחזור חזקים יותר. אנחנו מנסים לבנות תרבות, וזה לוקח זמן".

תומר גינת, שהיה באותו מעמד גם בפעמיים הקודמות, סיכם את התחושות הקשות: "עשינו מה שיכולנו וניסינו לתת הכול, אבל בסוף במשחקים כאלה זה נופל על חוסר ריכוז קצת. מה נעשה, כואב הלב אבל ממשיכים הלאה. רצינו לקחת אליפות, באנו להילחם, מן הסתם כשאתה רוצה לקחת אליפות אתה צריך לעבור את מכבי תל אביב מתישהו – אז באסה". הישראלי נשאל על הרצון של האוהדים לזכות באליפות ראשונה אחרי כל כך הרבה שנים, והבטיח: "זה יגיע, וזה יהיה יותר מתוק כשזה יגיע – כנראה אנחנו צריכים לעבור איזושהי דרך מסוימת, וזה חלק מהדרך שלנו".  


גינת ואודיאסי. "ניסינו לתת הכול" (צילום: עודד קרני)

האפליקציה של ליגת WINNER סל

הורידו עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו ותוכלו להיות איתנו בכל מקום, לעקוב אחרי המשחקים אונליין ולהיות ראשונים לקבל את כל המידע על ליגת WINNER סל
facebook twitter instagram youtube
מנהלת ליגת העל בכדורסל